Tiltak for kontroll av kundeforhold
Initial Customer Due Diligence
BORI
har i henhold til Lov om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering mv. plikt til å utføre kundetiltak ved etablering, og ved løpende oppfølging av kundeforhold.
has an obligation to apply customer due diligence measures according to the
Anti-Money Laundering Act.
Formål: Yte tjenester innenfor den rapporteringspliktiges virksomhet underlagt hvitvaskingsregelene.
Purpose: Offer services by the obliged entity within AML regulated business.
Kundetiltaket gjelder
The CDD measure applies to
Kundetiltaket omfatter registrering av personopplysningene under og legitimering med personlig elektronisk ID.
The customer due diligence includes the registration of personal data and identification with personal electronic ID.
Kundetiltaket omfatter registrering og kontroll av opplysninger om foretaket og legitimering av kundens berettigede representant, samt registrering av reelle rettighetshavere.
The customer due diligence measures below comprises public company information, registering ultimate beneficial
owners, and secure identification of a legitimate representative to the customer.
Reelle rettighetshavere er fysiske personer som direkte eller indirekte eier eller kontrollerer foretaket.
Ultimate beneficial owners are natural persons who directly or indirectly own or control the company.