Kundekontroll

- Legitimering ved opprettelse av nytt kundeforhold




Hvitvaskingsloven stiller omfattende krav til selskaper om kundekontroll for både nye og eksisterende kunder, herunder legitimering. Denne legitimeringsprosessen tar ofte tid, da kravene til hva som er godkjent legitimasjon er strenge. Kravene innebærer at man må oppsøke en notarius publicus for å få en bekreftet kopi av sin legitimasjon eller legitimere seg fysisk på kontoret til din leverandør av tjenesten, enten det eksempelvis er advokat, revisor, regnskapsfører eller innen eiendom.

Ny digital og effektiv løsning tilgjengelig

Signant har i samarbeid med regnskap og revisjonsaktøren Grant Thornton utviklet løsning som kan legitimere personer i Norge, Sverige og Danmark med for eksempel bruk av BankID, Som møter med følgende lovkrav: «Alle som innehar en rolle/relasjon til en bedrift som er kunde hos oss må være legitimert da legitimering er et krav i gjeldende hvitvaskingsregler».


Tilgjengelig på bedriftens nettsider

Løsningen innebærer at enkeltpersonene som må legitimere seg ved opprettelse av nytt kundeforhold eller ved endringer i et eksisterende forhold enkelt kan gå inn på bedriftens nettside for å foreta prosessen.

Er du interessert i visning av kundekontrollen så ta kontakt med oss via kontaktskjemaet under, eller ring oss på 02575 (tast 4 for Signant).

Prøv kundekontroll du også!

Ta kontakt med oss så ringer vi deg og gir deg en demovisning.

Prøv Signant du også!

Logg inn og prøv nå eller kontakt oss for en nærmere prat.

Meldingen din er sendt og vi vil kontakte deg snarest mulig.